måndag 2 augusti 2010

my baby just cares for me

I fredags packade vi in väskorna i bilen och åkte iväg till arvika..
Det första vi var tvungna att ta tag i när vi kom in i Frida&Marias lägenhet var att städa, och laga mat!
Såå, moa&jag tog först hand om disken och köket, och fixade vatten och mat till fiskarna i akvariet, sen började moa med maten och jag städade lägenheten, plockade undan, dammsugade, dammade av, slängde sopor, städade toaletten, tände ljus och bäddade sängen, och, lägenheten blev jättefin! ^^

När allt var undanplockat och klart så blev det tacomys, det var ju ändå fredag likz, och efter maten kom frida med den toppenbraiga idén att spela TP! så det gjorde vi, frida och hennes bihang Alexis vann (!)... men de spelade med barnfrågor och vi andra vuxenfrågor^^ grattis!
Efer TPmatchen så gick frida, jag o mOos ner till rajjen's och tog ett glas vin och träffade litte arvikafolk :) 

på lördagen så hann vi göra massvis med skoj! 
vi väckte dom andra vid 10 (och fick en liiiten utskällning av Alexis som minsann tyckte att det var alldeles för tidigt att gå upp ;p )

så jag&mats o mOos gjorde oss iordning och flydde fältet, vi åkte upp till Lekvattnet med mamma&pappa och lisa och åt nävgröt&fläsk, kollade på storgranen, och plockade hallon&blåbär :) 
När vi skulle åka  hem från Lekvattnet så såg vi till att vi hade både passet och green-cardet med oss för vi skulle minsann åka hem genom Norge! spännande spännande^^

på lördagkvällen så gick jag&mats, frida och mOos ut och åt :) sen gick mats hem och lade sig och frida, jag o mOos gick ner till bryggan med lite homies och blev bjudna på drinkar, tack!

Bra helg!

Tjingeling!

ps. rubriken är en länk

Inga kommentarer: