torsdag 22 juli 2010

A to the X

idag vaknade jag vid 11, som alla andra dagar den här veckan.
o idag vaknade jag med ångest.. jag trodde att den skulle ge sig efter att jag ätit en smaskig smörgås, duschat och gjort mig iordning, men det hjälpte inte. Hela dagen har gått åt till att försöka att inte känna av ångesten, jag har kollat på tv, gått ungefär 200mil fram och tillbaka i lägenheten, suttit vid datorn och kollat allt möjligt, suttit vid datorn och spelat schack, o spindelharpan o majhong, jag har pratat med frida, och jag har pratat med anna, men inget hjälpte.
så tillslut gav jag efter, och tog ett piller, och tack doktorn för dom! ett litet piller och det ger sig! klumpen i magen försvinner, helt plötsligt känner jag att det faktiskt finns syre i lägenheten och jag kan andas ordentligt igen, och tanken på att åka och jobba ikväll känns inte sådär självmordsjobbigt längre. det är en sån lättnad!

nu är det inte så lång tid kvar tills jag slipper åka dit varje dag, och tills jag får sommarlov.
nu ska jag bara planera vad jag vill hitta på.
hjärnan funkar ju helt plötsligt också så nu blir jag bombarderad av roliga planer och ideér som jag kan pyssla med.
Tack!

Inga kommentarer: