fredag 8 januari 2010

morning has broken
jag har ingen aning om hur det gick till men vaken är jag.
tvärvaknade och slog upp mina blå innan klockan ens var nio.
underbart!
jag ligger och kollar ut genom fönstret, solen är på väg upp bakom granarna, och det ligger tung fin, vit snö på granens grenar som tynger ner dem alldeles lagom mycket, och himlen är lätt lätt lätt blå.
det ser ut som om bilden är gjord precis såhär för att någon ska se på den, och njuta, och känna friden, för den är vacker, fin och alldeles självklar att vakna till, jag önskar jag kunde dela med mig...

well well well
det mest sköna med den här morgonen är att ingen annan är vaken än.
lite gamla vanor från förr rycker i mig, att jag borde väcka dom.
men, så gör man inte, dom kommer att komma upp i sinnom tid ändå.
ganska så snart.
och då är den dahlgrenska oordningen återställd.
^^

tjingeling!

Inga kommentarer: