måndag 4 januari 2010

2009

En årsresumé.

Året började i Arvika, jag hade ett brutet och gipsat ben när jag kom hem från Japan och blev därför sittandes i Arvika över jul och nyårshelgen. Inte fy skam, men jag hade velat börja året med dans, buller och bong!
Det var lugna dagar som spenderades jetlagad och grubblandes över de tre senaste månaderna och vad som skulle hända under det nya året.

I februari försvann gipset och jag blev fri, jag åkte hem till Karlskoga, började jobba och allt rullade på som förut, men med mer grubblerier än vanligt..

Våren lunkade på, med jobb, kombinerade tentaplugg/vin-kvällar med moa och massa prat och grubblerier om ditten och datten.

En sen försommarkväll, en måndag, förändrades mycket.
Vi bröt, och jag flyttade in och blev sambOo med mOos.
- O så började sommaren, - ”vad fasiken hände?!” föddes.
Jag och Moa pendlade mellan Arvika och Karlskoga hela sommaren, vi träffade roliga folk på bryggan ena helgen, samma gamla folk på statt andra helgen, men bestämde oss ändå för att hänga på PIP.
Vilket var ett himla smart drag.
För där sprang jag på mitt andra M.
Och nu har jag två små M som betyder väldigt mycket.

Resten av sommaren spenderades i lyckorus och med ständigt pirrimagen.


Och så kom hösten.
Jag sa upp mig från jobbet, för jag skulle flytta.
Börja om, starta på ny kula.
Få ordning på saker och ting och fixa till.
Så, jag packade väskan och åkte mot Stockholm.
Men, allting som jag gått och grubblat på under året bubblade upp med en jädra fart och jag mådde inte särskillt bra.
Jag flyttade till Arvika istället, så i September spenderade jag min första natt på Lillstugan
Sen spenderades resten av hösten i Arvika.
I Gunnarskogs gränd.
Med världens bästa helgbesök.
Likaså vintern.

Julafton var i Arvika, med hela familjen samlad, och på juldagen lämnade jag och moOs Arvika och tog tåget till Kristinehamn..
Blev upplockade av min M och gjorde juldagsnatten i Karlskoga.

Jag och Mats skålade in det nya året med systrar och vänner på Lidingö, skålade bort det gamla, det tråkiga och det jobbiga och skålade in det nya, det braiga, och det bästaste, och nu är det nya året här.
Året som jag nu är säker på att det faktiskt kommer att bli bra.
Jag vet vad jag ska göra, och vilka jag ska spendera året med.

Jag vet att det kommer bli bra.
TOPPEN!

Inga kommentarer: