tisdag 8 december 2009

nee, jag vet inte vad, jag vet varken ut eller in.
vad händer? vad hände?
när hände det?
vad händer nu?
vad händer sen?

jag hatar när jag inte vet, när jag inte har ordning.
och just nu är det inte ordning nånstanns.
kanske minst i huvet, för mitt lilla hjärnkontor håller inte längre ordning på saker och ting som det alltid har gjort förut.
jag hoppade, utan att tänka mig för, kanske, men nu är jag här, och måste styra upp det.
och jag vet att om jag tänker positivt o inte hänger upp mig på det jobbiga så kommer det kännas lättare, och roligare.

men, aa, nee, vettefanasså.
jag måste ta mig till apoteket idag också, undrar om jag ska göra det först.
då kommer jag ut, får luft, och piggnar till.
sen sätter jag mig vid köksbordet, tar fram ett kollegieblock, o en penna.
och ringer, och hör mig för.
för vet man ingenting, då måste man ju fråga.
så är det ju bara.

inge mer grubbel.
vi löser det.
jag är ju inte ensam.
inte nånstanns.

Inga kommentarer: