måndag 12 oktober 2009

In repair

vaknar, sätter sig upp, går in på badrummet, ställer sig framför spegeln, oså kommer det.
näsblodet, igen. som varenda morron förra veckan.
det är nog för att allt är precis som det ska, och för att jag mår toppen.

jag åker iväg och låser in mig, jag orkar liksom inte.
kan inte förklara varför men det säger liksom stop.
varenda muskel, varenda nerv och hjärtat säger stop,
- det travar iväg som en dopad travhäst på solvalla.
jag orkar inte, jag vill inte, men det är det här som jag vill göra något åt.

så här är det.
och det suger.
men jag kan inte råförde.
såere.

bära ved, elda, plocka, gå i skogen med hundarna, tänktänkitänka.
cleaning up the mess in me.

världens bästa moOs gick iaf på nattpromenad till statoil med mig inatt, vi fixade cola och choklad.
tack!


Inga kommentarer: