tisdag 8 september 2009

Jag älskar när hösten smyger sig på






nuni ska ni får höra något otroligt!

jag vaknade av mig själv 09.21, fast jag inte börjar förrän 14.00 idag och hade ställt kl. på 11.00..!

jag var pigg, och glad, provade ringa vårdcentralen, jag måste byta tid för mitt blodtrycksprov nästa tisdag, jag fick inte tag på dom, som vanligt, men jag blev inte sur o tvär som jag brukar bli, närå, jag tänkte bara, "aja, jag är ledig imorgon, jag får väl ställa kl. på 07.00 o ringa o haffa en telefontid när de öppnar"....!

och sen, sen kommer det mest otroliga, jag drog fram mina träningsbyxor, en tisha, ett par gympadojjor, och så gick jag ut o sprang!
sprang upp och ner för backarna här uppe i skogen, backryck.. o fy tusan va härligt det var!
precis som för några år sedan, när man hade orken att göra det! det blev även situps, armhävningar, rygglyft.. Underbart!

Nu ska jag äta lite lunch, och sen blir det som sagt jobb, 14 arbetsdagar kvar.
- o jag har ju alltid sagt att jag ska sluta röka när jag slutar på transcom så nu är de dags för det också.

fasiken, det kan ju bara bli bra det här, har vinden vänt?

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Ja, det var verkligen superroligt!! Roligare än jag tänkt mig till och med:D Duktig du är som är ute o springer :) vad ska du göra sen när du flyttar till sthlm? Skönt att slippa transom!

humle sa...

gooo elin!!!