tisdag 27 januari 2009

Foodtime

idag gjorde jag så himlans god mat!
fredrik sa att det var det godaste jag nånsin har gjort!
:)

Här är receptet:
4 por
t
Ingredienser

  • 300 g pasta
  • 250 g färsk broccoli
  • 1 gul lök
  • 2 tsk smör
  • 2,5 dl Kelda lagalätt
  • 1/2 grönsaksbuljongtärning
  • 1 krm svartpeppar
  • 1/2 tsk salt
  • 100 g Apetina 13%
  • grovhackade svarta oliver
  • 2 kyckling filéer
    Gör så här:
  1. Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen.
  2. Skär broccolin i små bitar och låt den koka med pastan några min på slutet.
  3. Skär kycklingen i små bitar och stek dem.
  4. Skala och hacka löken. Fräs den i smör i en kastrull.
  5. Tillsätt Kelda Laga Lätt, smulad buljongtärning och peppar.
  6. Låt det koka några min. Smaka av med salt.
  7. Häll såsen över pastan och broccolin, blanda i kycklingen.
  8. Strö över smulad ost och oliver före servering.


Jätte enkelt och jätte gott:)
- Majsälskare som jag är så blandade jag majs på min tallrik också, till den 2:a portionen^^

Ungefär såhär såg maten ut
pasta, broccoli och kyckling^^

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har gjort något liknande någon gång, fast det var utan broccoli, dygngött :)