söndag 9 november 2008

En rejäl ågren


utgång igår.
det började jätte bra, vi satt o spelade kort, drack vin, kirin (8% cidervariant) och sake.
hur kul som helst, lagom full och glad.
vid 23.30 så knallade anna och jag hemifrån för att gå ner till AOne.
Det började också jätte bra, beställde varsin öl och satt och smuttade på den.
samma man som förra gången kom o satte sig vid vårt bord.
Han heter Kein och är tvproducent. säger han, men han kan lika gärna bara vara alkis, lite svårt o säga. Förra gången sa han att han: "My husband works here, he owns the bar", men igår sa han att han var singel och varken hade man, fru eller barn, bara en 3 år äldre syster.
efter att anna och jag blivit lite mer berusade lämnade vid mannen vid bordet och gick o satte oss vid baren istället.
då bröt det loss.. den galna fyllan, helt plötsligt hade vi druckit "ett par" drinkar, och satt och frågade alla, verkligen alla, om de inte kunde ta med oss på kareokebar..
jag frågade bartendern men han tyckte bara jag var en full galen ganjiii och gav mig en till drink.
jag såg 3 tjejer sitta sitta lite längre bort vid ett bord så jag knallade till dom och frågade om de kunde prata engelska, vilket de kunde för de jobbar här på Riken som scientists, det är där peter jobbar. hursomhelst, jag frågade om de ville ta med mig o min syster på Kareokebar, för sist vi var där fattade vi ingenting och fick sitta och sjunga Madonna-American Pie om o om igen för vi visste inte hur man bytte låt, o vi hade redan ringt efter hjälp 5ggr.
jaja, hursomhelst, vi gick 5 gick på kareokebaren! o vi sjöng! o vi drack!
jag drack 6glas plumwine..inte bra i mitt huvud idag. Vi stod upp i sofforna och sjöng och hoppade o dansade! galet!
en dag kommer jag säkert se tillbaka på den här upplevelsen; dansandes i sofforna på en kareokebar mitt i tokyo med 3 främmande tjejer, och skratta.
men inte idag, idag är inte en bra dag..
somnade vid 7 imorse, och vaknade 4 på eftermiddagen då anna kom in o frågade om jag ville med till Skylark o äta, bara tanken på mat idag..nee,usch fy. möjligvis en pizza från mem o slem, eller en kebabtallrik från Amadeus, men det finns ju inte här så det blir en kopp med nudlar..lite senare, när magen tycker det är okej med lite mat...

Tjingeling!

ps. anna och jag skrattade och snubblade och sjöng på vägen hem genom tokyo också, o vid ett tillfälle dansade vi in i varann så jag ramlande ihop, slog huvudet i asfalten och har nu en tokblå armbåge, en uppskrapad fotknöl och en bula i huvudet. ds.

ps2. jag tror inte vi kan visa oss på AOne igen...ds.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du Elin, finns det inge pizza alls i Japan ? :O

Elin Wahlgren sa...

hihihi, jag skulle vilja varit med!