fredag 7 november 2008

Electric Town

fy bubblan va skönt!
anna, jag o sagan åkte iväg till akihabara imorse för att leta sladd till datorn. som tur var så brann inte datorn upp, bara sladden^^
det tog 9 timmar o få de o förstå vad jag var ute efter.
tillslut gav jag upp tog en sladd som såg ut o passa, kommer hem, o den passar, så jävla skönt!
jag var helt säker på att hoppet för min lilla vän datorn var ute, men den klarade sig :)
de i affären tyckte absolut inte att jag kunde ta en sladd som var av ett annat märke, jag har en Dell dator o sladden de hade till dell var alldeles för stor, jag förklarade att om jag bara tar en sladd med rätt volt, rätt Hz och rätt storlek så kommer det att funka, men de sa att min dator kommer att gå sönder.
snicksnack, fick ju leta som en galning på alla 8 våningar för o hitta rätt, och vi sprang runt i hela akihabara och kom vilse en gång också för att vi skulle leta sladd, hittade ingen och gick då tillbaka till första stället och det var där jag tillslut hittade en.
nåja, jag är nöjd. fick med mig några julklappar också^^
och så fick vi ju se lite mer av Akihabara :)

TjingelinG!

Inga kommentarer: