onsdag 15 oktober 2008

Bloggvärlden, en elak värld?


Någonting som gör mig riktigt förbannad, och fundersam är alla de anonyma och elaka kommentarer som finns nästan överallt i bloggvärlden. Både hos de lite större bloggarna men även på de mindre bloggarna.
Jag förstår verkligen inte hur det kommer sig?
Har vi iom "blogg-generationen" dragit på oss ännu en mobbningscentral? o ännu mer mobbning?
Det här med att vara anonym kanske inte alltid är så bra?

Jag blir verkligen ledsen för de som behöver ta all skit som folk spyr ur sig!
Jag fattar det verkligen inte!
Jag tror inte att någon som skriver en så elak kommentar till någon annan skulle säga den öga mot öga till den personen?

Det här är något som jag skulle kunna tänka mig att skriva en rapport/avhandling om senare i mina studier, då det det verkligen förundrar, intresserar och upprör mig, och får mig att undra var all elakhet kommer ifrån?!

Har det med att göra att man har en kvot av elakhet man måste få ur sig, och "äntligen" får man vara elak utan att behöva tala om vem man är och stå för det?

Jag fattar inte, jag gör verkligen inte det.

Det finns folk jag inte tycker om, och det finns saker jag undrar över i folk bloggar, men då kan man väl fråga personen vad den menar eller hur denne tänker istället för att vara så förbannat elak?

Har det med avundsjuka att göra eller vad beror det på?

jaja, hursomhelst, det var ju inte nu jag skulle skriva avhandling :p


Nu är klockan 00.06, ikväll SKA jag somna tidigt, vaktmästaren kommer hit 10.30 imorgonbitti och ska kolla AC'n, o då måste jag va vaken, så imorn blir det inget sova till kl 14 :p

Tjingeling!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att FRA styr upp det här snart, så man inte kan vara anonym :)

Anonym sa...

hej gumman.
saknar dig. de går ganska bra va? du är så duktig så, lilla pluggis.
på frågan hur de går med allt egentligen så får ja väl säga sådär. har fått ett springvikariejobb som ja kanske ska ta så länge, men ja vettefan. ja söker å ja söker å ja söker massa jobb. nån gång blir det ju napp!
stooor kram

Elin Wahlgren sa...

så fruktansvärt onödigt, jag håller helt med dig. men det verkar vara en väldig intressant sak att skriva om så det tkr jag verkligen du ska göra! :D
har du inte vänt på dygnet än? ;)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.