torsdag 11 september 2008

Där du andas

"hjälp vad tiden går fort", samma tanke går alltid genom huvuden det här datumet varje år.
- 5 år sedan Anna Lindh gick bort
- 7 år sedan World Trade Center

det har gått fort, jag kommer ihåg båda dagarna jätte väl.
jag minns vad jag gjorde vad jag hade på mig, vilken busschafför som skjutsade hem mig från skolan 11/9-01.
jag gick i 8:an, på vargbroskolan i storfors.
jag var liten då.
nu är jag större, och kanske till och med vuxen?
om 12 dagar fyller jag 21.
ja, jisses.

nu ska jag till jobbet om 14 minuter, och jag har inte gjort mig iordning, har duschat men sitter fortfarande i handduk.

tjingeling

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förmodligen åkte vi hem med samma busschaufför den dagen... Jag minns att TV:n var på hemma och precis när jag kom hem så kom det andra planet. Du hade nog hunnit hem då för jag fick gå myyyycket längre :)

Tänk att det var 7 år sen. usch vad gamla vi är grannie.

Elin sa...

jaa, jag kommer ihåg att mamma stod framför tv:n och sa "men herregud" flera ggr. jaa, fy tusan, nu är vi gamla grannie!
fast du är gammlare än mig :p

Anonym sa...

Haha ja, jag är ju det >_<