tisdag 30 oktober 2007

Seven Hundred Sundays


[ÖPNNA UPP BILDEN. tryck på den^^]
idag har varit en bra dag.


jag stannade kvar i arvika hela helgen o ända tills idag, en dag som jag tycker känns som en söndag, fast det är måndag redan...


jag vaknade vid 10.34 o hade världens ångest över att jag inte gjort nånting på min hemtenta :S


sen försökte jag få tag på mamma men hon var på möte så hon kunde inte svara, o då ringde jag pappa som för en gångs skull svarade i sin mobil men han satt o förhörde nån buse så han kunde inte prata så mycket.


så jag försökte väcka lisa men hon blev arg så jag stängde hennes dörr o satte på MTV men då blev hon sur så jag fick sänka ljudet jäätte mycket, å då var det inte lika kul längre så jag hoppade in i duschen där jag upptäckte att det inte fanns så mycket varmvatten, o där stod jag med min lyxiga dove peeling tvål i högsta hugg, men o lyxa i duschen med peeling o hårinpackning fick vänta tills varmvattnet behagade komma tillbaka, så det fick bli en snabbis (i) duschen o sen gjorde jag mig iordning.


o mitt medans jag stod där med mascaran i högsta hugg så kommer frida hem, o då var jag tvungen att capture the moment: "Heeej ! du ! du o jag o mamma ska ner o luncha på stan, hon är på möte nu men hon är färdig snart" -"jaha, då ska jag väl göra mig iordning då", svarar frida, o medans hon står i den nu ännu kallare duschen så ringer mamma: "Hej, har du ringt?" -"yes, frida o jag kommer ner till stan, vi ska luncha med dig innan jag åker hem, vi kommer om 10 min"


sen fick jag skynda på frIda littegrannna o så kom vi iväg, väl framme vid polisstationen hade jag en aaniingens svårt att parkera men efter att ha kört över en rabatt med nyponrosbuskar så blev det ganska bra. sen traskade jag, frida o mamma ner till Charlies, dom delade på en pizza o jag åt en 90g med pommes. - helt enkelt jätte gott !


sen skildes våra vägar åt, nästan, som vanligt kom jag på att jag glömt lite saker hemms så jag fick åka upp till Ängbråten o hämta dom, i dörren ut möter jag mamma o frida som ser aningens förvånade ut över att jag öppnade dörren, eller, frida blev chokad, mamma undrade nog mest hur tusan jag aldrig fastnar på bild på fartkamerorna fast jag alltid kör för fort, vi åkte samtidigt o samma väg men dom hann aldrig se att jag åkte hemåt men jaja. sen kom jag hem, då var kl 15.00 ungefär o då hittade jag en sovande fredrik, han var lite krasslig, o sen kom hans pappa, men jag hade inte tid att va social för jag hade räkningar att betala, tvätt att tvätta o samtal att ringa, ni vet sånt där man får göra som hemmafru.


sen åkte fredriks pappa efter en stund, o så kom robin istället, sen åkte han o då köpte fredrik pizza, o jag drack varma koppen.


sen åkte jag till veronica som fyllde år idag, å så fick hon blommor o kramar, o sen kollade vi lite på tv, på det där EKG, som var super bra tycker jag, hypokondriker som jag är så behöver jag ett sånt där program, så jag lär mig vad det är för mer sjukdomar jag kan ha drabbats av.


sen åkte jag hem, o så läste jag lite, med betoning på lite, i "Vardagsliv och Emotioner".


o sen kollade jag på boston tea party o skedade med fredrik, min fredrik alltså, inte tea party fredrik.


sen kollade jag på csi, o sen på Sex and the city, sen beställde fredrik o jag nu mobil till mig, han fick välja en för jag fick beslutsångest, så han tog nån som säkert är jätte bra.


o nu är kl. 01.48 o jag sitter o kollar på MTV.


funderar på om jag ska gå o lägga mig eller om jag ska kolla på film, "Matulda o Megasen är" bra, då blir jag sådär barnsligt trött som jag kunde bli när jag var liten o kollade på filmen om söta små megaser som flyger runt i natten.


osådär trött som jag faktiskt fortfarande blir när det är mörkt ute o en film står på.


eller så tar jag med mig datorn till sängen o kollar på lite Sex and the City..


´


Hursomhelst, det här var min dag.


I just had to tell you !





Godnatt !

Inga kommentarer: