onsdag 15 augusti 2007

iluvu

Åååååååå !

Vilken underbar liten semester tripp jag har haft!

Vi åkte iväg på morgonen förra måndagen, och då åkte vi mot norrköping och Kolmården.
Där sprang jag omkring och tittade på alla djuren; kameler, noshörningar, zebror, getter, apoor. lilla enzoo ! jag har sett lilla enzoo ! nu kan jag dö lycklig <3>
vi kollade på delfinerna också, och det var huur fint som helst! och sen så åkte vi safari, och det var kul, men blev lite besviken; pga. att det var så himla varmt så låg lejonen, björnarna och vargarna bara och sov. men jag såg dem iaf, även om dom inte sprang runt och typ ville äta varann ^^ och så såg jag alla dom andra djuren också, girafferna var finast! det var faktiskt super coolt att åka på safari i min lilla mazda :)
efter kolmården så åkte vi till Västervik och åt middag vid vattnet, vid hamnen, vid alla båtar och sommar glada människor. Åt en helt fantastiskt god räksallad och kollade på solen som gick ner. efter det en liten kvällspromenad och sen satte vi oss i bilen och åkte mot Oskarshamn, i Oskarhamn tog vi in på ett übermysigt hotell. med världens lyxigaste dusch !
Dagen efter åkte vi till Kalmar, och gick en guidad tur; "Dolda rum" på Kalmar slott. Så hiimla cooolt ! jag vill också bo på ett slott med hemliga gångar och dolda rum!
Efter kalmar tog vi bron över till Öland. Det första vi såg när vi kom över bron var en skylt där det stod "Djurpark"- Ölands Djurpark ! Vi var tvungna att gå på den djurparken också. Så där gick vi hela dagen och kollade på djuren, och så fick vi kolla på cirkus också. O på Öland hade vi ett "nära lejon-upplevelse" bara fredrik och jag, - så hiimla coolt !
Efter flera timmar inne på djurparken knallade vi därifrån och började leta hotell, men allt var fullt, så vi åkte vidare till Kalmar igen, där allt var fullt, så vi fortsatte med Västervik, där allt utom Sviten var fullt, den kunde vi få för 1700, men det var lite dyrt eftersom kl var närmare 23.30 och vi var tvugna att åka därifrån nästa förmiddag, så det struntade vi i, så vi åkte vidare till Oskarshamn, men hotellen var fulla, så vi åkte till norrköping, där det var fullt, och det berodde på att rixfm festivalen skulle vara nästa dag och "hamnfesten". så vi bestämde oss för att åka hem till kga och sova och sen åka tillbaka till norrköping dagen efter och gå på rixfm-festivalen, och det gjorde vi. 03.03 vaknade jag i bilen av att fredrik stannade på Statoil i kga och köpte "kvällsmat", mosbricka.
(Det hade tagit några timmar att åka från Öland till kga.) vi somnade vid 04.00 och nästa dag vid 12.00 åkte vi mot norrköping igen. Vädret var kalasbra och i norrköping strosade vi runt lite hela dagen och följde strömmen mot rixfm på kvällen. Där satt vi på gräsmattan och kikade på folk och fikade lite i några timmar. Åkte ifrån norrköping runt 21.00 och då övertalade jag fredrik att åka till sthlm istället för hem . ringde anna och talade om att vi var på väg! var i sthlm runt 23.00 och där hade vi sen några trevliga dagar med shopping, brunch i Kaknästornet och solning vid havet.
Kom hem i söndags. Och i måndags började f jobba, men jag, jag har minsann 1,5 veckas semester kvar. och just nu sitter jag i Arvika med cindy och ester och dricker coca-cola. mamma ringde precis, hon, pappa, mormor och morfar har åkte vilse i norge, men dom trodde dom skulle hitta hem strax.

jaja, nene. guuuva gött jag har haft det på min lilla semester tripp.

Inga kommentarer: