söndag 20 maj 2007

Weekend

nu är det söndag, och jag har haft den bästa helgen på länge !
i torsdags åkte mamma och jag hit till lägenheten, var i arvika ett par dagar förra veckan.
På vägen hem så stannade vi i karlstad och köpte färg, sen åkte vi hem och började röja upp i min hall.
satte upp väv på väggarna och gick o lade oss.
fredag morgon gick jag upp o jobbade, fick jobba över 2 timmar så jag lämnade tramscom 16.30, och när jag kom hem hade mamma målat hela hallen !
så fiiint !
vi målade en ganska bred bit med griffel-färg också, så fixar jag bara skolkritor nu så kan jag måla på väggen ! Jag längtar !

på lördag morgon åkte vi bort till jysk för att kolla på tyger. hittade det perfekta tyget som jag ska köpa så fort pengarna trillar in på kontot, för just nu är jag heelt pank..
resten av lördagen så tömde jag garderoben, slängde hur mycket kläder och skor som helst! nu får allt äntligen plats !

sen tömde jag lådor, kartonger, slängde skräp och bar upp saker på vinden hela dagen.
mamma åkte hem runt 18.00 och då kom f o hämtade mig och så åkte vi med r, och e, till Stensnäs, till deras stuga. där grillade vi, och fiskade, och kollade på film. det var mysigt :)


å just ja, på fredag kväll åkte mamma ut till bjurtjärn för att hälsa på en kompis så jag åkte till veronica, gjorde mig iordning och så blev det utgång :) toppenkväll !
mamma kom o hämtade mig på stan runt 03.00 och så åkte vi hem.
låg o löste lite suduko och somnade runt halv 5.


nu är det söndag, f, sover och jag sitter och kollar på en dokumentär om Beppe Wolgers. en himla söt farbror.

ska nog äta en Delicato Chokladboll och dricka lite vatten nu.

Tjingeling !

1 kommentar:

Anonym sa...

Ëlin, låter som du haft en toppenhelg! Gotteligott. Kram i massor på duktiga du!