tisdag 1 maj 2007

röd dag

Hej Hej Hallå Dagboken !

Nu kom vi precis hem från f's pappa, har varit där o firat elin som fyller 18 på lördag :)
f är sur på mig, så han ligger i soffan o kollar på film.
han vill nog inte att jag kryper upp hos honom så jag håller mig här en stund.

I fredags efter jobbet åkte jag ut till Bjurtjärn o hämtade frida, hon är på praktik hos en bonde där ute, det är visst Vårbruk nu så hon plöjer o åker traktor o sånt där tufft ! ^^
efter det forstatte vi mot Storfors och efter en stunds åkande mot K-hamn så hamnade vi i Nässundet, där var det en egen komponerad avskedsfest för anna som åkte till Grekland i söndags, hon bestämde sig för att åka till Erika o Jörgen, hon ville att dom skulle grilla o bjuda på vin eftersom hon nu är i Grekland i 5 veckor, så hon åkte 30 mil för att gå på sin avskedsbjudning, framåt 23.30 dök frida och jag upp. vi skulle bara kramas o säga hej då men vi stannade kvar över natten, blev lite vin och Twister <3
frida skulle jobba på lördagen så vi satte klockan på 08.30 och 08.38 satt vi i bilen på väg hem, var hemma vid 10 då åt vi lite frukost och efter en stund åkte vi upp mot charlottenberg, jag shoppade och frida jobbade ^^
resten av lördagen låg jag o sov, somnade framför tv:n vid halv 3, och så vaknade jag vid 6 igen, och då var det dags att åka upp o hämta frida igen.
sen åkte vi o köpte pizza och så åkte vi hem till mamma o pappa och kollade på film o sådär.
på söndagen körde jag frida och shoppade lite till, och skjutsade hem bakis mattis.
sen sov jag lite till och åkte upp o hämtade frida, åkte hem, åt tacos och sen åkte jag mot kga igen. mycket åkande, fram och tillbaka, till fridas jobb är det 6 mil fram o tillbaka, så sammanlagt 24 mil, bara för lite jobb. jag är så jäkla snäll !

igår var det valborg, då kom frida och mathias till mig o fredrik, sen åkte vi ut till Kyrksten och träffade mamma, pappa, lisa, håkan, christina och anna.
sen tog vi följe med dom ner till brasan, och sen fastnade fredrik och mathias i den super billiga baren inne på Änglagård.
evelyne kom dit också, det var trevligt, var så länge sen jag såg henne.
vi + frida gick runt o pratade och rastade ester och cindy, efter ett tag gick vi tillbaka in till Änglagård och då hade fredrik vunnit en stol på lotteriet ^^
då tyckte jag det var dags att åka hem, jag var alldeles för nykter för att fira att vi vunnit en stol så jag packade in alla folk+stolen i bilen och åkte hem.

väl hemma satte vi på en film -The Black Dahlia.
- jag somnade efter 20 min.
typist. jag som har velat sett den så länge !

nu ska jag göra mig en toast, sen ska jag ut till konsum.
hur stod du ut att läsa allt dravvell ?

Tjingeling !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket skojjigt dravvel... en stol?

V.U.K::B.W sa...

haha elin du e bäst =) ... du borde blri författare älskar dina bloggar * =)

Anonym sa...

det var jag som sålde lotter!