torsdag 4 januari 2007

hoppa ut i vida världen !

så sa fredrik till mig imorse när jag berättade om en grundkurs i socialantropologi.

det var bara att ta med legitimation och betyg så skulle dom skriva in en. bara sätta sig på bussen till sthlm 15 januari och så var man där !

och jag är bra sugen, men en grundkurs, en 20 poängskurs, en termin, sälja lägenheten och försöka hitta nått ställe och på på, för en termin. det känns bara dumt. jag vet att jag vill komma härifrån men man får ju inte vara dum för det. hade det varit ett program hade det varit en annan sak. då hade jag åkt idag, men nu gäller det en termin. jag stannar kvar här, på tc en termin till, och hoppas på höstterminen istället. nångång måste dom ju säga ja.

jag har iaf sökt 2 kurser i karlstad som dom hade lediga platser på, jag hoppas på dom.


någon som vill hitta på nått med mig, som känner att dom tappat bort sig lite på vägen, och kanske vill komma på var man ska ta vägen sen, när man står still och inte vet vilket håll man ska gå. det finns väl nån där ute som bara vill söka en konstig kurs på universitetet bara för att ha något att göra.


nu ska jag städa, det släpper väl lite på ångesten, och sen ska jag äta paj, och dricka cola, och ligga i soffan hela dagen, vänta på att klockan ska bli 23.30 så jag kan åka och hämta fredrik på jobbet och sen åka hem till han och äta kvällsmat.


på tisdag ska min bil in på service, 1500 i grundpris, och sen tillkommer en hel del utgifter för en hel del annat som måste fixas. det suger o vara stor, o det suger att samla vuxenpoäng ! blä !


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh massa vuxenpoäng att fixa bilen. vilket suger grym i kassan! Usch! Men kvällen låter mysig! :) Vill osså plugga ju, men måste komplettera med Ma B, vilket suger!

Vilken flitig besökare du e på min blogg, me like!
Tack tack för hälsningen! Kramiluuuuu!

tilda sa...

jag ska säga upp min lägenhet o flytta till sthlm nu ju... o plugga för att jag inte har nåt annat att göra ;P filmvetenskap. kankse ses där i krokarna ^^