fredag 15 september 2006

fredag 22.59

hjälp, nu känner jag mig förvirrad och bortkommen.
gamla klasskompisar skaffar barn, och barndomsvänner som man sprungit runt och lekt med hela uppväxten skaffar bil och större bo, så familjen har någonstanns att ta vägen.
sjäv vet jag inte ens var jag bor.

är det nu man ska göra valet att bli vuxen, sådär på riktigt vuxen,
eller bara fortsätta vara en slacker och supa bort pengar varannan helg,
pengar som man egentligen inte ens har.
hur vet dom att dom är färdiga med allt som man vill göra, eller "ska" ha gjort.
vad det nu skulle kunna vara som man "ska" ha gjort innan man skaffar barn.

-elin, du borde också skaffa barn nu, det vill du väl?
hjälp, jag vill ju fortfarande krypa upp hos mamma i soffan och kolla på tv och bara va.
samtidigt som jag vill gå ut o bli så full så man inte har någon aning om var man är, eller varför.
ska man liksom välja nu, om man ska bli vuxen och skaffa barn,
eller bara fortsätta som man gör nu, och inte riktigt vet var man ska ta vägen.
och hur länge ska det forsätta så då?

nu ska jag sluta fundera, för jag får ingen ordning på det iaf.
men det känns väl konstigt att alla år som gått hunnit ifatt mig.
känns lite konstigt när kompisar börjar få barn, och jag bara är.
- och inte vet var jag är på väg

Inga kommentarer: