söndag 7 maj 2006

söndag kväll.
det känns ganska bra.
har varit borta hela helgen och gjort en hel del.
haft trevligt med räkmackor, vin o en hel familj.
o så har jag solat, köpt tallrikar och kört bil.
o så har jag bråkat..

jag har insett att du är lite sådär som du absolut inte vill vara.
du är som hon din värsta mardröm, den du hatar mest av allt i hela världen, men ändå saknar så du håller på o dör.
du är hon just nu, du har växt upp med det, och du har blivit det.
för lögnerna är en bra utväg. och visst, fine, det låter bra.
men det gör så ont.
du står o ljuger mig rätt upp i ansiktet och skämmer ut mig inför allihopa, och du får dom o tro på dig, för vad har jag att luta mig tillbaka på ? när det uppfattas som jag bara är en avundsjuk liten syster. för helt plötsligt är man liten igen, och kan och förstår ingenting.
- jag har ju bara bott ensam i ett år nu. och skött en hel del själv.
men jag är liten..
det är märkligt.


men nu ska jag glömma det, o åka o grilla

Inga kommentarer: